fredag 30. november 2012

Saved by Bardufoss

På tide å blogge litt fra langrennsportens vugge i Målselv kommune. Her har undertegnede for øyeblikket vært innlosjert på bardufosstun i over en uke og mesket seg i de ekstreme fasilitetene som er tilgjengelig. Her på tunet går man i helters fotspor og gammel storhet henger igjen i veggene. Man kan med sikkerhet nevne at idrettsguder som Vegard Ulvang, Jan Lindvall og Fred Børre Lundberg har levert balleknusende økter i det samme legendariske terrenget som jeg befinner meg i nå.

Vanntett bevis
Bardufoss ligger på hellig grunn og er derfor rikelig forsynt med snø (eneste logiske forklaringen). Her kan langrennsentusiaster slå seg løs med knallhard trening til fråden står ut av munnviken og mannen med hjåen klorer deg på ryggen. Det er rett og slett redningen for alle oss fanatiske skiekstremister som hungrer etter utmattelse og lidelse!

I løpet av denne perioden har jeg tatt kvantesprang innenfor teknikk, spesielt skøyting, og ser frem til å høste inn det gode arbeidet i form av gode skirenn utover vinteren. Godt selskap, bra veiledning og super oppfølging har gjennomsyret opplegget og man føler seg som en superstjerne når det både filmes, analyseres og testes laktat underveis på trening. KING KONG!

Bjelle har levert på et skyhøyt høyt nivå med sitt kritisk-analytiske blikk. Dette er en mann som i teorien kan lære en gorilla å danse på isen. Han gjorde i alle fall undertegnede 1000% mer effektiv i skate på 40 min. Dette tilsvarer 25 % fremgang i minuttet. Hyll! Snakk om å gjøre gull av boss. Jobben fremover er fremdeles formidabel og vanskelig, litt som å smugle en bazooka inn i the white house. Men nå er vi i gang! Party hard!


Inspirasjon til øktene kommer bokstavlig talt av seg selv her på tunet. Bildene som henger på veggene skriker av dyrisk galskap. Se bare på krigsansiktet til hr. Bryst til venstre for teksten. Makan til sinnsyk og brutal innstilling har jeg aldri opplevd. Er bassenget i ferd med å revne? Hvordan lyder det stille og lidelsesfylte hylet jeg observerer? Hvilke syke rabiate tanker er det som kriger rundt i hodet på denne mannen? Jeg bruker å se litt på dette før jeg legger meg for så å undres over egen innsats i løpet av dagen...

Mannen som går klassisk skiskyting med OL-startnummer fra Sapporo er også et godt eksempel på voldsom motivasjons-boosting. Her skjæres det tenner og svettes blod. Tøffe karer som leverte varene med treski og knestrømper. Sykt! Er det smeltede vinylplater som festesmurning og disel i glisonen?

Det siste bildet er det råeste av de alle. Her er det en som har gått skirenn med pungen ute. Han sitter der tilfreds i bokseren som den naturligste ting i verden og viser frem pokalsamlingen sin. Her mangler bare en bart. Punktum. Hvilken villmann er dette? Hvordan har han pådratt seg denne voldsomme samlingen? Konklusjonen er i alle fall at det motiverer. Mye.



















Døgnet flyr når det trenes mye. Man våkner opp med ny dato og treningsverk. Det må være slik skurkene i fantomet føler det når de våkner opp med dårlig samvittighet og et hodeskallemerke på kinnet etter et hardt møte med jungelhelten i trikot. Man får med andre ord ikke tid til mye annet enn det aller nødvendigste. Det er det gode liv! Det eneste jeg kan klage på den siste tiden er at den litt harde brødskorpen i matpakken skjærer seg litt inn i tannkjøttet når jeg mesker meg til lunsj. Dessuten var kaffen litt lunka på tirsdag... Grusomme greier!

Ukas høydepunkt var da Bugge viste frem videoen "girl eating raw peppers". Sjekk den ut, den er vanvittig bra! Urinerte nesten på meg selv første gang jeg så den. Close call!




4 kommentarer:

  1. E daua av den videoen der! Sick!

    SvarSlett
  2. forresten beire med pokala på skrittet enn druer...

    SvarSlett
  3. Hehe rå positur på han kisen der. Mye stolthet i skritt-området! Haha, beste videoen på lenge.. Fantastisk!

    SvarSlett
  4. heheheh, du e ikke mye frisk Skippern. Gå til lege. :P

    SvarSlett