mandag 20. januar 2014

Portrettintervju - Petter Myren

Petter Myren er andremann ut i skimetals portrettintervjuspalte. Vi presenterer alt du ønsker å vite om TMB's siste tilskudd i lege-yrket.

Myren rager høyt. 
Kjønn: Massivt og mandig

Opprinnelse: Jeg stod opp til livet i industribyen Mosjøen der man vokste opp fort eller aldri. En oppvekst preget av svevestøv og utslipp fra det lokale aluminiumsverket. Tjernobyl-ulykken og grungebølgen på 90-tallet har gjort meg til den livsglade fyren jeg er. YOLO!

Alder: 34 år (25 i hodet. Gylden alder, passe voksen, men fremdeles purung).


Døpt eller hedning?
Hedning, døpt, eller døpt hedning? Vievannet traff meg som når vann treffer gåsa.

Hvem er du?
Vet du hvem jeg er? De lærde strides om mitt opphav. Den voldsomme fysikken, at jeg ligner lite på mitt opphav og at jeg synes å være evig ung gir opphav til to teorier. Enten skyldes det effektene aluminiumsverket i Mosjøen og Tjernobyl-ulykken i -86 hadde på Helgeland. At et kosthold kun bestående av rein eller elgkjøtt, og hjemmelaget rein/elgleverpostei med de bequerellverdier jeg pådro meg kan ha gjort meg til en slags Vefsning-hulken. Eller så er det postmannen som har vært på vift.

Fritidssysler?
Koke voks, smakstilsette glider, tjærebrenne ski, sniffe fluor, harpunere fisk, håndspålegging og utpsyking av konkurrenter.

Utdanning?
Ja, mye. Kan hende at jeg har norgesrekorden i studiepoeng. Blir mye å ta med her, men jeg har like lang universitetsutdannelse som jeg har grunnskole og videregående til sammen.


Myren er en rockestjerne! 

Bakgrunn før TMB?
Min far sørget for grundig innføring i langrennssporten fra 3års alderen, og jeg deltok i konkurranser til 14 års alderen, da total mangel på talent og vilje gjorde at jeg forlot lysløypa. Etter dette satset jeg på terrengsykling som tenåring. Dette i en tid da sporten var ung og konkurransene sjeldne. Var eneste aktive junior-syklist i Nord-Norge = Nord-Norsk juniormester... Kyssesyke og slapphetssyndrom satte en stopper for syklingen, men etter mange års treningspause satset jeg på undervannsrugby i tromsøklubben SURK. Det ble noen 4.plasser i NM og deltagelse på langslagssamlinger i UV-rugby, men alvorlige nakkeskader og manglende nervekontakt med venstre arm gjorde at jeg klokt avsluttet den brutale vannidretten. Fridykking har jeg bedrevet en stund og holdt norgesrekorden i største kveite tatt på harpun i noen år. Av annen sportslig bakgrunn kan man nevne Wing Tsun, Tae Kwon Do, snowboard, skateboard, håndball og fotball. 


Myren fikk skrubbsår, men ødela asfalt for millioner!

Topp tre meritter?
Sportslig: ledet et par NC-løp som junior terrengsyklist, men brøt kjedet begge gangene og kom i mål 5 min bak vinneren (tar jo 10 min å fikse et kjede). Kjedelig. Tok du den? Gikk vel mitt livs løp i Tromsdalen våren 2013 da det var 10 km klassisk. Kom i mål kun 32 sek bak vinneren som var Pikkelsen og ble belønnet med en tredjeplass. Norsk rekord i undervannsjakt, kveite 74 kg, er også en slags idrettsprestasjon da jeg ikke bruker såkalt "respirator" når jeg dykker. 

Hva gjør du om 20 år?
Da er jeg godt voksen og skal skremme vannet av ungdommen på skirenn.

Klassisk eller skate?
Klassisk. Skyldes at skate ikke fantes før jeg var i tenårene. Jeg har aldri fått dreisen på den skrævinga der.

Nemesis?
Åh, det er mange! Kan man ha mer enn en nemesis? Kristian Ulriksen og Ørjan Walseth er to navn som popper opp når jeg hører ordet nemesis.

Terningkast på egen skjeggvekst?
6

Årets mål?
Forsvare 15 plass i TSM og KSM. Stake så teknisk bra at Tarjei ikke ser på meg i vemmelse.

Blir du årets RASS i TMB? Hvorfor?
Nei, kan ikke det, fordi det er min største frykt! Aner ikke helt hva årets rass innebærer, men kjenner jeg TMB rett, så kan det plutselig innebære avstraffelser av brutal art... Så frykten vil holde meg unna dårlige prestasjoner. Det er pisken, og ikke gulroten som motiverer meg.

Hva hører du gjerne på? Hvorfor?
Åh, jeg hører på begge typene musikk. Både country OG western. Dette begrunnes i en litt ensidig kasettsamling.


Myren er tilpasningsdyktig!
Hva hører du ikke på? Hvorfor?
Hvalsang, babylatter, selvhjelpskurs, havbrus, "inner calm samlere", world fokkings music, fordi det bringer frem destruktiv aggresjon. 

Har du spist på Burger King de siste tre ukene? Hvorfor?
Ja seff. Fordi det er obligatorisk når skimetal inviterer på gaming og blåmerker. Kan anbefale black-beards delight. 

Ildvann eller smult på drikkebeltet?
Ildvann! PARTAJ!!!

Hva skal til for å få deg til å gråte?
He? Er det et sånt føleri-følera intervju eller? Jeg gråter kun i sterk motvind!

Tits eller ass?
For å sitere den kreative låtskriveren DJ Assault: "Ass and titties, ass and titties, ass ass ass and titties!"

Hvem kunne du flygesparket? Hvorfor?
De som stjeler drikkebelter. Hvem er de? Om jeg noen gang tar de på fersken, he he, så blir det karnøfling!

Favorittøkt?
Harde elghufs-intervaller. Blir ikke mye bedre enn det!

Leveregel/sitat?
You don't need pants for the victory dance!

Hva synes du om zombier?
Litt skumle, men veldig lett å komme i kontakt med. 

Beste våpen å drepe en zombie med?
Raygun.


Myren får andre til å se små ut!


Favorittplagg?
Skinnvest.

Hva er det sykeste du kunne gjort for 20.000 NOK?
For to tusen hadde jeg gjort hva som helst!!!

Hvem ser du opp til? Hvorfor?
Jeg ser ned på dem jeg ser opp til... Spøk til side, jeg ser opp til alle som kjemper seg gjennom motgang.

Hvem digimerer du til?
ABBAmon og Boney M'omon

Hva er din super-evne?
Har varme hender og driver med litt håndspåleggelse og generell helbredelse på si.

Hva er det sykeste du har gjort?
Hm.. Det er mye å velge mellom, og mye jeg prøver å fortrenge. Sportslig var vel forsøket på å henge på Rune Høydahl på birkenrittet etter 2 mnd med sykdom. Hadde 5 dl vann på flaska, og etter fire mil møtte jeg en over fire mil tykk vegg! Fikk retur av min kyssesyke og ingen normale blodverdier neste året...

Hva er ditt worst-case scenario?
Det må være å bli jaget av en zombiehorde som er tallmessig på størrelse med studiepoengene mine. Jeg løper i dyp våt snø kun iført en tung og ubrukelig ridebukse.

Hvem er du i tegneserieuniverset?
Må jo bli wolverine på grunn av kinnskjeggene mine. 


Bildet er ikke manipulert.
Hva motiverer deg?
Gode treningskamerater og nugatti.

Hva demotiverer deg?
Å sitte i ro. 

Utstyr?
Hø hø hø, du sa utstyr!

Eventuelle svakheter?
Motbakker, nugatti og gaming.

Har du svin på skogen?
Har noe villsau gående i områdene opp mot Hattfjelldal, men ingen svin. Noen har sagt at jeg er et svin/en gris, men ingen svin på skogen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar