onsdag 16. januar 2013

Nytt år og nye muligheter for Vatz

Vi har braket inn i det nye året etter en lang julefeiring. I motsetning til Mikkelsen, som har kjørt mye trening og gode intervaller, har jeg jobbet aktivt med BMI. Dessverre i feil retning... Rett før jul gikk jeg på en bihulebetennelse, så julen ble 2 relativt stillesittende uker for min del. Det kombinert med en familie og svigerfamilie som lager mye god mat i julen er ingen altfor god kombo for vekten min. Heldigvis har den ikke skutt rett i været, men det må gjøres en jobb nå i det nye året. Eneste treningsøkt i jula var den tradisjonsrike distansen 12,9 km klassisk under renn på Sjåmoen i Mosjøen, hvor det lenge lå ann til at jeg skulle få en duell med Petter Myren, men sistnevnte ble dessverre syk etter å ha kjørt helt ekstreme mengder trening i Bruksvallarna. Myren stilte derfor som motivator og pressefotograf under rennet, hvor han på sisterunden satt gjemt under en gran for å få ultimate bilder.  

Rennet ble likevel gjennomført med konkurranse fra Rolf Einar og Tarjei, hvor min eneste fordel isåfall måtte være stort overskudd. Det endte som det måtte med nesten 8 min bak Rolf og 6 min bak Tarjei, så her kan det heldigvis bare gå en vei! Rennet ble gjennomført i piskende vind og snøvær hvor det ved ett punkt i løypa var nesten umulig å se løypa. Lyspunktet var at jeg fikk tatt i bruk den nye drakten som jeg fikk i gave fra Mikkelsen og Skippern.


                                                 Jeg i ett slags driv i den nye drakten



                                                                                 
Tarjei i godt driv



Plassen fotograf Petter Myren valgte for fotografering





De harde fakta etter løpet...

                                 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar